Targi na Medal

Podwójne „tak” dla innowacji

Hoya – japońska precyzja, polska produkcja

Autor: Monika Rosmanowska 14 listopada 2018

Indywidualnie dobrane soczewki okularowe i oprawy dopasowane do kształtu twarzy wydrukowane w technologii 3D. Firma Hoya rewolucjonizuje rynek optyczny w Polsce. Dziś nie trzeba już iść na kompromisy. Najwyższa jakość widzenia jest dostępna w zasięgu wzroku.

Ponad 70 lat temu bracia Shoichi oraz Shigeru Yamanaka rozpoczęli w Japonii produkcję szkła optycznego. I to jest początek historii międzynarodowego koncernu optycznego Hoya Corporation, który dostarcza na światowe rynki produkty opierające się na ultranowoczesnych technologiach optycznych. Polska jest tu ważnym ogniwem, bo to właśnie u nas znajduje się jedno z najnowocześniejszych w Europie laboratoriów optycznych, w którym produkowane są soczewki okularowe dopasowane do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Hoya Lens Poland była początkowo dystrybutorem soczewek okularowych sprowadzanych z Niemiec, Belgii i Węgier. Dziś w nowoczesnym laboratorium w Piasecznie, które obecnie jest w trakcie rozbudowy, produkowane są soczewki recepturowe, przygotowane zgodnie z indywidualnym zamówieniem klienta. W zależności od potrzeb Hoya w Polsce może zaproponować ponad 300 różnych wariantów wykonania soczewek.

Firma zaczynała od ośmiu pracowników, w tej chwili jest to już ponad 160 osób, w tym m.in. przedstawiciele handlowi współpracujący z salonami optycznymi w całym kraju, czy pracownicy laboratorium – cenieni eksperci, którzy swoją radą i doświadczeniem dzielą się z kolegami z innych oddziałów na całym świecie.

W tym roku Hoya Lens Poland świętuje jubileusz 20-lecia.

Soczewki szyte na miarę

Firma Hoya współpracuje z optykami, optometrystami i okulistami. Klientami firmy nie są indywidualni odbiorcy, ale indywidualne salony optyczne, grupy zakupowe i największe sieci.

– Soczewki okularowe są produktem, który w naszym przekonaniu nie może być sprzedawany w Internecie. Każdy z konsumentów powinien udać się najpierw do specjalisty i zbadać wzrok. Tylko on pomoże nam dobrać najbardziej dla nas odpowiednie soczewki okularowe – mówi Szymon Grygierczyk, zastępca dyrektora generalnego w Hoya Lens Poland. – Kluczowa jest tu jakość widzenia. Aż 80 proc. informacji dociera do mózgu za pomocą zmysłu wzroku. Soczewka razem z okiem tworzy układ optyczny. Takie parametry, jak kąt nachylenia czy odległość soczewki okularowej od oka są więc niezwykle ważne. Ustawienie jest bardzo precyzyjne, nie ma miejsca na tolerancję – zwraca uwagę Szymon Grygierczyk.

Hoya w swojej ofercie ma kilkaset rodzajów soczewek okularowych: recepturowych (indywidualnie dopasowanych do potrzeb i oczekiwań klienta, szytych na miarę, jak koszula, garnitur czy suknia ślubna) oraz magazynowych (o ustandaryzowanych parametrach). Znajdziemy tu więc soczewki jednoogniskowe, do pracy przy komputerze, relaksacyjne czy też progresywne. Każda z nich może być uszlachetniona powłoką antyrefleksyjną, która oprócz zapewnienia wysokiej transmitancji, czyli przepuszczalności światła soczewek, zwiększa ich odporność na zarysowania oraz posiada dodatkowe funkcje, takie jak łatwiejsze czyszczenie, ochrona przed UV czy też redukcja nadmiaru światła niebieskiego. Oferta produktów jest wciąż rozszerzana, m.in. o soczewki SEIKO najwyższej klasy premium. Również one będą wkrótce produkowane w laboratorium soczewek okularowych w Piasecznie.

Yuniku, czyli okulary wydrukowane

Firma Hoya nie sprzedaje opraw okularowych. Od niedawna ma jednak w swojej ofercie ciekawe rozwiązanie – Yuniku, czyli okulary wizjocentryczne, indywidualnie zaprojektowane, a następnie wykonane w technologii druku 3D. – System pozwala dobrać soczewkę okularową do indywidualnych potrzeb konsumenta, a następnie zaprojektować oprawę, wcześniej wykonując skan twarzy danej osoby, uwzględniający m.in. wysokość na jakiej znajdują się uszy czy kształt nosa. To wszystko sprawia, że uzyskujemy idealną jakość widzenia i komfort noszenia okularów bez konieczności stosowania kompromisów. Yuniku jest już dostępne u wybranych optyków w Polsce – zapewnia Szymon Grygierczyk.

W salonie, a może przez internet?

Dziś rynek optyczny polaryzuje się. Z jednej strony istnieje presja ceny. Duże sieci optyczne coraz bardziej agresywnie walczą o klienta, coraz dynamiczniej rozwija się też sprzedaż internetowa. Z drugiej optycy dostrzegają konieczność skupienia się na potrzebach konsumenta, a nie na cenie.

– Jestem przekonany, że w przyszłości optyk czy optometrysta będzie zawodem takiego zaufania społecznego, jak lekarz. Ci, którzy stawiają na osobisty aspekt obsługi klienta mają przed sobą przyszłość – nie ma wątpliwości Szymon Grygierczyk.

Hoya oferuje swoim partnerom nie tylko produkty, ale też nowoczesne rozwiązania, w tym oparte o rozszerzoną rzeczywistość, pozwalające zaprezentować konsumentowi różnicę w jakości widzenia w zależności od doboru soczewek.

Swoje produkty i usługi Hoya zaprezentuje już 23-24 listopada w Poznaniu podczas VI Targów Optycznych „Optyka”. W wydarzeniu weźmie udział blisko 150 wystawców, a na targowych stoiskach będzie można znaleźć m.in. oprawy, soczewki okularowe, soczewki kontaktowe i środki do ich pielęgnacji, pomoce dla osób słabowidzących, akcesoria do okularów, a także instrumenty i urządzenia optyczne i optometryczne. Wśród nich są produkty wyróżnione Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich, prestiżową nagrodą za innowacyjność i najwyższą jakość. Targi Optyka 2018 to także doskonała okazja, by podyskutować o kondycji branży, ale też wymienić się doświadczeniami i sprawdzonymi rozwiązaniami, wziąć udział w warsztatach i prelekcjach.

Więcej informacji na temat targów można znaleźć na stronie www.targioptyka.mtp.pl .

Poleć ten artykuł znajomym:
Udostępnij Tweetnij Wykop